вторник, 17 марта 2020 г.

18.03.2020 Українська література 11 клас


Тема уроку.  Іван Драч — невтомний шукач нового змісту і нової  форми в поезії. Переосмислення жанру балади. «Балада про соняшник» - поетичний роздум про суть мистецтва, процес творчості. Символічний образ соняшника, сонця


Художнику — немає скутих норм.
Він — норма сам, він сам в своєму стилі…
І. Драч

"Мозковий штурм"

    .
  •           Що необхідно враховувати під час ідейно-художнього аналізу будь-якого вірша?
        Проаналізувати вірш - значить визначити його тему. розкрити ідейний зміст і здійснити аналіз поетичних образів. Не слід забувати і про почуття та переживання ліричного героя, настрій, яким пройнята поезія. Під час аналізу звертаємо увагу на художні засоби, які допомагають автору глибше висловити свої думки. На завершення варто сказати про те, яке враження справляє поезія на читача, чим вона подобається.
  •          Для чого потрібно знати основні факти з життя письменника й особливості його поглядів, опрацьовуючи той чи інший художній твір?
    Для того, щоб краще розуміти прочитане і вміло аналізувати його поезію
  •          Назвіть рослини-символи. З якою метою письменники використовують їх у своїй творчості?                                                                                                       Символи - святині Калина, верба, дуб, вишня, барвінок, чорнобривці, любисток, соняшник, мальви здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі.

      Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу 
.
   «Люблю повертати людину очима до сонця. Спочатку поболю­ють  очі, зате як поліпшується зір! Світ стає дорожчим, ріднішим, відчутнішим. Люблю повертати очима до сонця мистецтва. На небі життя побачив його зразу, почав розуміти тільки недавно»,— пише Іван Драч.
Особливістю поетичного світу Івана Драча є його постійний, безупинний рух, змінність, розвиток. Це поет, який не створює власних традицій, не знає самоповторів, постійно йде до недо­сяжних обріїв досконалості.



.









Завдання

Опрацюйте матеріал підручника про Івана Драча, його творчість та поезію "Балада про соняшник"( с. 197-199).
У зошит випишіть відомості з теорії літератури с. 199. 
Письмово виконайте завдання 1-5 (с. 199).

Тести для самоперевірки «Іван Драч. Життя та творчість»

.1. Іван Драч належить до:.
А) МУРу;
Б) «шістдесятників»;
В) «Розстріляного відродження»;
Г) Нью-Йоркської групи.
2. Який жанр домінує у творчості І. Драча?
А) поема;
Б) балада;
В) медитація;
Г) сонет.
3. Укажіть прізвище педагога, якому І. Драч присвятив поему «Дума про Вчителя»:
А) В. Сухомлинський;
Б) А. Макаренко;
В) К. Ушинський;
Г) Ш. Амонашвілі.
4. Перша збірка І. Драча, у якій відбулося зближення «космічних» і «земних» мотивів, має назву:
А) «Соняшник»;
Б) «Балади буднів»;
В) «Американський зошит»;
Г) «Сонячний фенікс».
5. Який реальний образ «перевтілюється» в соняшник (за «Баладою про соняшник»)?
А) сам поет;
Б) дід поета;
В) хлопець;
Г) мати поета;
Д) Т. Шевченко.
6. В алегоричних образах соняшника і сонця в «Баладі про соняшник» представлено:
А) поета і поезію;
Б) Україну і українців;
В) «материкових» українців і емігрантів;
Г) реальне і фантастичне;
Д) матір і дитину.
7. Про які крила йдеться в однойменному творі Івана Драча?
А) крила могутнього птаха;
Б) Божественний дарунок, талант;
В) крила ангела;
Г) крила кохання;
Д) крила мрій.
8. Нагадуванням людству про те, що через власні гріхи, через недбале ставлення до природи, трапляються катастрофи, що виносять людину за межі існування, — ідея твору Івана Драча:
А) «Балада про соняшник»;
Б) «Етюд про хліб»;
В) «Сонячний етюд»;
Г) «Балада про соняшник»;
Д) «Чорнобильська мадонна».
9. Укажіть твір Івана Драча, у якому він, відчуваючи свою відповідальність перед людьми, зболено промовляє:
Я заздрю всім, у кого є слова.
Немає в мене слів. Розстріляні до слова:
Мовчання тяжко душу залива.
Ословленість — дурна і випадкова.
А) «Чорнобильська мадонна»;
Б) «Балада про соняшник»;
В) «Етюд про хліб»;
Г) «Крила»;
Д) «Смерть Шевченка».
10.  Установіть відповідність між назвою твору Івана Драча і жанром:
1) «Сонячний етюд»;
2) «Дума про Вчителя»;
3) «Смерть Шевченка»;
4) «Чорнобильська мадонна»;
5) «Крила».
А) балада;
Б) етюд;
В) драматична поема;
Г) поема-симфонія;
Д) літературно-критична стаття;
Е) поема-мозаїка.




Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу