вторник, 17 марта 2020 г.

17.03.2020 Українська мова 11 клас

Тема. Стилістичне забарвлення лексики. Книжна й розмовна лексика


Мова – втілення думки. Що багатша думка, то багатша мова. 
Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Борімося за красу мови,
 за правильність мови, за приступність мови, за багатство мови... 
Максим Рильський


Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і 

квіткових пахощів – скількома епітетами супроводяться визнання
 української мови... Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, 
не може й сам викликати поваги до себе.
Олесь Гончар


1. КУЛЬТУРА СЛОВА
І. Запам'ятайте, як правильно наголошувати слова. Запишіть їх у зошит, поставивши наголоси.
Солодощі, соломинка, середина, слина, свердло, залишити, занести, застопорити, зобразити, зу­божіти.

Довідка
 ЗАСТО́ПОРИТИ - зупинити або затримати рух машини, механізму.                                                                             ЗУБО́ЖІТИ - 1. Стати вбогим; збідніти. 2.(переносне значення) Стати менш змістовним, неглибоким, духовно збідненим. 
ІІ. Запам'ятайте правильний варіант слововживання. 
НЕПРАВИЛЬНО                                                                                ПРАВИЛЬНО                                                                  моє день народження                                                                    мій день народження                                              командувач армією                                                                         командувач армії                                                          бажаючі поспілкуватися                                                                  охочі поспілкуватися                                                      задавати питання                                                                          ставити питання                                                              приймати таблетки до їжі                                                               приймати таблетки до їди
1. Прочитайте речення й виконайте завдання.

      Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, — змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі (Л. Костенко).
Відтворити на полотні рух по­току повітря в горизонтальному напрямку, тобто вітер, можна за допомогою зображення нахиле­них до землі розложистих гілок дуба — багаторічного листяного дерева з міцною деревиною й плодами (жолудями).
Щоб намалю­вати вітер, худож­ники зображають гілки дерев і кущів нахиленими в один бік.

А. До якого стилю належить кожне з цих речень?               Б. Яке з них емоційно нейтральне?
1. Опрацюйте теоретичний матеріал параграфу 47, у зошит випишіть визначення понять, виділених жирним шрифтом.
2. Виконайте завдання вправ 2 -7 (вправа 4 - усно, решта - письмово (відповідно до завдань)).


Зверніть увагу на вправу 6 (с.167).
Перегляньте відеоматеріал про В. Симоненка  «Сумна історія поета-шістдесятника Василя Симоненка»(3 хв 47 с) і виконайте завдання.
А. Випишіть стилістично забарвлені слова. Визначте оцінну лексику.

Б. Перекажіть історію про В. Симоненка, зберігши стилістично забарвлену лексику (усно).
Пропоную вам відеоматеріал до вправи (дивитися у кінці повідомлення).
Усім бажаю гарного дня та успіхів у навчанні!


Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу