четверг, 19 марта 2020 г.

19.03.2020 Українська література 9 клас


Тема уроку.  Тарас Шевченко, Поема "Сон" ("У всякого своя доля..."). Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми
 






Завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника с.203-208. Записати у робочий зошит визначення нових для вас термінів із теорії літератури.

2. Вивчити напам'ять уривок із поеми  "Сон" ("У всякого своя доля...") (не менше 40 рядків).


Тренувальні тести 

Т. ШЕВЧЕНКО „СОН” („У ВСЯКОГО СВОЯ ДОЛЯ...”).

  САТИРИЧНИЙ ПАФОС ПОЕМИ, ЇЇ СПРЯМУВАННЯ


1. Царицю поет у творі називає...
 А Зів’ялою квіткою. 
Б Опалим листям. 
В Засушеним опеньком.
 Г Пораненим птахом.

 2. „Щедра та розкішна” людина...
 А Храми мурує. 
Б Богобоязлива. 
В Намагається „неситим оком за край світа зазирати”.
 Г Не реагує на будь-яке лихо.

 3. „Царят і старчат” поет називає...
 А Адамовими дітьми.
 Б Тихими і тверезими.
 В Байдужими до власної долі.
 Г Загарбниками і поневолювачами рідного краю.
  
4. Хижина ліричного героя, що з’явився напідпитку додому, нагадувала...
 А Садок вишневий. 
Б Море перед бурею. 
В Достиглу ниву. 
Г Тихий рай.
  
5. Як характеризується сон п’яного з бенкету? 
А Віщим.
 Б Дивним. 
В Казковим.
 Г Миттєвим.
  
6. Птах, який супроводжував політ героя у сні.
 А Сокіл.
 Б Орел.
 В Сова.
 Г Жайворонок.
  
7. Вирушаючи у підхмарну подорож, герой залишає край...
 А Неприязний.
 Б Богом забутий.
 В Сліз і страждання.
 Г Де землі родючії й сади квітучії.


 8. Твір Т. Шевченка, про героїню якого згадує він у „Сні”, зазначаючи: „То покритка, попідтинню / з байстрям шкандибає, / батько й мати одцурались, / й чужі не приймають”.
 А „Тополя”. 
Б „Лілея”.
 В „Катерина”. 
Г „Причинна”.


9. З якою метою оповідач звертається до Бога? Щоб він:
 А Побачив, що відбувається на землі. 
Б Покарав винних у соціальній несправедливості.
 В Поспівчував горю покритки.
 Г Щораз ощасливлював бідних людей.

  
10. Для чого ліричний герой здійснював мандри по небу? Щоб:
 А Дослідити життя в підхмар’ї. 
Б Відчути радість і насолоду від цього.
 В Віднайти на краю світу рай. 
Г Поспілкуватися з Богом.

  
11. Пролітаючи над містом, сновидець міг спостерігати...
 А За театральним дійством.
 Б Спорудженням храмів.
 В Муштрою солдат.
 Г Катуванням злочинця.


 12. Закінчіть фразу відповідно до змісту твору: „ У всякого не тільки своя доля, а й ...”
 А Погляд на довкілля. 
Б Індивідуальні здібності.
 В Життєвий шлях.
 Г Нахили і здібності.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу