понедельник, 23 марта 2020 г.

23.03.2020 Українська мова 9 клас

Тема. Складне речення з різними видами зв'язку



І. Орфографічна розминка: записати слова вставивши на місці крапок (якщо потрібно) пропущену букву чи апостроф,  підкреслити орфограми. 
Виїз..ний, тиж..невий, солов..ї, пір..їна, під..язичний, Лук..ян, миш..як, цв..ях, мавп..ячий, св..ято, торф..яний, арф..яр, пр..тихий, пр..степовий, ..подобатися, ...фотографувати, ...розуміти, долон..ці, промін..чик, циган..с..кий, сіл..с..кий.

ІІ. Вивчення нового матеріалу .

   1. Творче спостереження з елементами аналізу 
Завдання. 
1) Прочитати текст. Списати.  Виділити частини складних речень, підкресливши граматичні основи. Визначити  засоби зв’язку (інтонація, сполучники, сполучні слова).
   Сіре небо кошлатилося брудними отарами, блищала дорога, а над річкою і над калюжами підіймався серпанок. Тхнуло мокрими парканами, які простягалися з одного боку їхнього завулку і з другого у глибину того туманцю, і там пропадали, ніби туман їх поїдав. Пахло ще травою й мокрим листям; брудні хмари хиталися й вигинались, погойдуючи вкритими вологим болотом спинами (В. Шевчук).
  2) Довести (усно), що в перших двох складних реченнях наявні різні види зв’язку.
  3)  Установити  відповідність між схемами і вжитими в тексті складними реченнями.
       1. [ ] , (які) , і [ ], (ніби).
       2. [ ] ; [ ].
       3. [ ] , [ ] , а [ ].
2. Робота з підручником.
     1) Опрацювати теоретичний матеріал про складне речення з різними видами зв'язку, прочитавши параграф 32. Випишіть у зошит визначення, вивчіть їх.

    2) Виконайте наступні завдання до вправи 1 (с. 112):
  • перепишіть речення вправи;
  • поділіть кожне складне речення на частини, підкресливши граматичні основи;
  • намалюйте схеми речень та вкажіть види зв'язку між частинами складних речень.

 3) Виконайте вправу 2 (с.113) .
3. Творча робота .
Складіть речення за даними схемами. 
1. [ ], і [ ], (через що).
2. [ ], але [ ], (якого).
Запишіть ці речення у зошит, поділіть  на частини, підкресліть у них усі члени речення;

ІІІ. Підсумовуємо вивчене.




Усі, хто виконав завдання уроку, МОЛОДЦІ! Вам залишилося лише вивчити напам'ять визначення речень з різними видами зв'язку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу