воскресенье, 29 марта 2020 г.

30.03.2020 Українська мова 9 клас

Тема. Складне речення з різними видами зв'язку

Мета уроку:
продовжувати формувати  поняття про складне речення з різними видами зв’язку; вчитися визначати основні ознаки складних синтаксичних конструкцій і структуру їх; розвивати вміння визначати вид складних речень з різними видами зв’язку, відрізняти їх від інших видів складних речень і простих ускладнених речень, складати схеми; формувати творчі вміння відновлювати складні синтаксичні конструкції відповідно до комунікативного завдання.

Хід уроку

1. КУЛЬТУРА СЛОВА
  • 1. Записуємо у зошит, ставлячи наголос, та запам'ятовуємо наступні слова.                                Ненавидіти, стовідсотковий, вантажівка, ринковий, граблі, локшина, одинадцять.
    • 2. Записуємо у зошит та запам'ятовуємо правильний варіант слововживання.     НЕПРАВИЛЬНО                                             ПРАВИЛЬНО                                                      властивий для людини                                   властивий людині                                          притаманний для брата                                 притаманний братові                                      характерний комусь                                          характерний для когось                             старший батька                                                 старший за батька                                         опанувати собою                                             опанувати себе.
    • 3. Перегляньте експрес-урок "У назвах яких країн ми найчастіше помиляємося?" Законспектуйте його.



2. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
- Сьогодні ми продовжуємо формувати  поняття про складне речення з різними видами зв’язку.
1. Тож пригадуємо:


2. Виконуємо наступні вправи підручника параграфу 32:
вправа 3 (усно),
вправа 4 (письмово), 
вправа з будинком (письмово).
Творче завдання (письмово): розгляньте ілюстрацію вправи 5 с.114. Складіть висловлення  (не більше сторінки) про проблеми сучасного міста. У своїй розповіді використайте складні речення з різними видами зв'язку, в одному з таких речень підкресліть усі члени речення та намалюйте його схему.


ВПРАВА (за бажанням) 
Прочитайте й поясніть лексичне значення фразеологізмів. За потреби скористайтеся фразеологічним словником.

Шукати голку в копиці сіна, вітер у голові гуляє, сізіфова праця, грати першу скрипку, танталові муки, витрішки продавати, з комарів носок, ніде голці впасти, руки сверблять, переливати з пустого в порожнє.


II. Складіть і запишіть з фразеологізмами два складні речення із сполучниковим і безсполучниковим зв'язком.

УСІМ БАЖАЮ ГАРНОГО ДНЯ!




Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу