четверг, 26 марта 2020 г.

26.03.2020 Українська література 9 клас.


Тема уроку. Тарас Григорович Шевченко.  Вивчення послання  «І мертвим, і живим, і ненародженим…».




Мета:  ознайомитися з ідейно-художнім  змістом  твору  «І мертвим, і живим, і ненародженим…»,  з’ясувати історичні передумови його виникнення, розкрити зміст  моральних  настанов у творі, суть  роздумів  поета  про  причини  тяжкого  життя  поневоленого  народу;
розвивати  вміння  висловлювати  власні  судження  з  приводу  прочитаного, проведення  паралелей  з  реальним  сучасним  життям;
виховувати  активну  громадянську  позицію, патріотизм, почуття  поваги  до  людської  гідності, велику повагу до Шевченка та його геніальної творчості.

Хід уроку

І Актуалізація знань.

ПРИГАДАЙТЕ!
- Який жанр відбиває прагнення автора прозового або поетичного твору у спілкуванні та вступу до дискусії?  (Послання,епістола)
- Хто із відомих вам літераторів використав цей жанр для пробудження людської національної і громадської свідомості? 
(І.Вишенський «Послання до єпископів)
- Чи знаєте ви авторів, які б продовжили  спілкування в літературі не тільки з сучасниками, а і з майбутніми поколіннями щодо оцінки сучасності та  прогресивної спадковості  поколінь? 
- Як ви гадаєте,чи втримався б від нагоди обговорити  таку тему Т.Шевченко?
(Ні, підтримав  і розвинув, вдосконаливши жанр до рівня пророцтва діяння поколінь)

ІІ. Вивчення нового матеріалу. 

   Шевченко Т. Г. прийшов у літературу тоді, коли чаша народного терпіння переповнилася вщерть. Неорганізований народний протест, не виявлений до кінця народний гнів збирався над російською імперією як грандіозна хмара, що насувалася, наливаючись свинцем.

Од молдаванина до фіна

                        На всіх язиках все мовчить,
                         Бо благоденствує.
       І раптом вибух... Вибух Шевченкової поезії... Прямий, відвертий, нерідко сатиричний.  Сьогодні ми  вивчатимемо один із найбільш знакових творів не тільки в доробку  Тараса Шевченка, а й всієї  української літератури. Ця поезія  заставить навіть байдужу до всього людину задуматися над минулим нашого народу, провести паралель до сьогодення і поставить питання: «...що ми? Чиї сини? яких батьків?». Ліричний твір «І мертвим, і живим, і ненародженим...», написаний у грудні 1845 року. Про ідейний зміст твору, ідейну спрямованість послання й досі є різні думки. 
Завдання 1. Прочитайте у підручнику (с.218-224) або послухайте поему-послання «І мертвим, і живим, і ненародженим…».



Завдання 2. Ознайомтеся із запропонованим нижче відеоматеріалом щодо   ідейно-художнього  змісту  твору  «І мертвим, і живим, і ненародженим…».



 ІІІ. Самостійна робота учнів.

Завдання. 

1. У робочому зошиті виконайте наступні завдання:                


1) напишіть літературний паспорт твору                     «І мертвим, і живим, і ненародженим…»:
2) опрацювавши матеріал підручника с.226-227, випишіть у зошит вислови із поеми, що стали крилатими. Їх тлумачення запам'ятайте.
2. Перевірте свої знання твору «І мертвим, і живим, і ненародженим…», давши усні відповіді на питання підручника 1-12 с.227-228;
3. Вивчіть напам'ять уривок із твору (від початку до слів "Нема на світі України / Немає другого Дніпра..." або ж інший, який вам найбільш сподобався).



VI. Підсумок уроку.

Подумайте над питаннями:

- Чому будь-яка узурпована  влада зі страхом буде ставитись до послання Тараса Шевченка «І мертвим,і живим, і ненародженим…»?
- Яка освіта потрібна державі, щоб вона досягла високого рівня розвитку?
- Що корисного пізнали ви від ознайомлення з посланням Тараса Шевченка через роки і віки?
Творче завдання (за бажанням): напишіть  есе на тему « Поетичне звернення Тараса Шевченка  в контексті 21 століття».
Інформація для допитливих!



Усім бажаю гарного дня!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу