вторник, 5 мая 2020 г.

05.05.2020 Українська мова 11 клас

Контрольна робота №4
Стилістична норма


Інструктаж до виконання роботи


1.Підпишіть роботу за зразком:
П'яте квітня
Контрольна робота №4. 

Стилістична норма



Варіант....

2. Визначте за поданими списками, завдання якого варіанту ви виконуєте. У роботі вкажіть варіант

І варіант
Баліцький Богдан
Богатирьов Станіслав
Ващенко Дмитро
Гаврилюк Денис
Гербіч Артур
Грушовий Данило
Дугін Артем
Коваленко Поліна
Кіслов Павло
Максименко Ангеліна
Погребний Роман
Степаненко Матвій
Сябро Віталій
Черниш Андрій

ІІ варіант
Бойко Аріна
Бойко Владислав
Безверха Вікторія
Перевєрзєва Валерія
Росінська Євгенія
Рубан Валерій
Казанін Єгор

Кулик Олександра
Папченко Аліна
Пантюк Анна
Панченко Ірина
Чукардина Катерина
Лампіцький Владислав
Черній Малєна
Час написання 10-40- 11.20

І варіант
І завдання (  по 0,5 бал.= 5 балів)

1.Омоніми вжито в рядку:
 А. пара з чайника, весільна пара;           Б. носик чайника,носик дитини;
 В. ніжка троянди, ніжка кресла ;            Г. урок математики, життєвий урок.

2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:
А. заводський брак – брак часу, маскарадний бал – високий бал ;
Б. білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;
В. чисте небо – чисті руки, тихий голос – тихе життя;
Г. крило ластівки – крило літака, палаюче сонце – пекуче сонце.

3. Рядок, у якому всі слова однозначні:
А. башта, галоп, борода, готель;       Б. атлетика, ліжко, кисень,магнітофон;
В. атака, горло, контур, крем;                Г. дієта, диск, кабінет, бактерія;

4. Усі слова є синонімами до слова «дорога»:
А. стежка, вулиця, бруківка, смуга, спуск;
Б. шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада;
В.  трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г. доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;

5. Усі пари слів – пароніми:
А. музичний – музикальний; робочий – робітничий
Б. далекий– близький; знайомий – маловідомий;
В. веселий – щасливий; швидкий – повільний;
Г. усміхнений – похмурий; усмішка – посмішка;

6.  Стилістично забарвлені слова записані в рядку:
А. лампа, читати , твердий ;          Б.   чимчикувати, бубніти, гамселити;
В.  екран, відчинити , жовтий ;      Г. картка, заходити, чистий.

7.  Установіть відповідність
 Група лексики 
 1 архаїзми 2 історизми 3 неологізми 
Приклади
А чумак, гайдук     Б чоло, рамена  В  міднодзвонний, сніговерть   Г плай, маржинка

8. Усі фразеологізми мають однакове значення;
А . відкрити душу; відкрити дорогу; відкрити очі;
Б .  входити в норму; входити в колію; входити в русло;
В.   давати відсіч; давати перцю; давати по руках;
Г.  вийти в люди; вийти на дорогу; вийти сухим із води.

9. Редагування не  потребує  словосполучення
А.  дозволити Олегу Семеновичу:
Б. заборонити товаришеві Самойленку;
В . передати листа дипломату Петренку;
Г.  повідомити Сергію Івановичу.

10.Доберіть до фразеологізмів антоніми
1.         У свинячий голос                   А. Ні світ ні зоря
2.         Одного поля ягода                 Б. Пустити шпильку
3.         Як мокре горить                     В. Не з нашої парафії
4.         Мазати медом                         Г. Змотати вудки                                                   
               Д. Аж іскри летять

ІІ завдання (  2 бали)

 І. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. 
1. Угору по сходах що ведуть униз (Б.Кауфман) . 2. Хто сіяв зло той пожинав скорботу (Нар. творчість) . 3. Із надій будую човен і вже немовби наяву з тобою, ніжний срібномовен по морю радості пливу (В. Симоненко) . 
 ІІ. Підкресліть лексичні засоби стилістики (слова в переносному значенні,  синоніми, антоніми, пароніми, застарілі слова, неологізми , фразеологізми). Після кожного речення в дужках напишіть, які лексичні засоби вжито у ньому.

ІІІ завдання     ( 3 бали)      


Перепишіть речення, вставляючи розділові знаки. Поділіть на частини, підкресліть граматичні основи. Надпишіть над словами частини мови. Намалюйте схему речення (3 бали)

З темного обрію вихопилася далека степова пісня що з великою журбою повилася в тиші ніби зголодніла й пожадлива душа розпачливо шукала собі нового спізнання щоб перемогти велику тугу світову щоб виправдати всі провини в житті ( М.Івченко).


ІV завдання     ( 2 бали)    
І. Спишіть слова, розберіть їх за будовою. 
 Становлення, порозходитись, підосиновик.
 ІІ.Складіть з одним словом (на вибір ) просте ускладнене речення.


ІІ варіант
І завдання (  по 0,5 бал.=5 балів)

1.Омоніми вжито в рядку:
 А. гайковий ключ; скрипковий ключ;             Б. ручка дитини, кулькова ручка;
 В. ключ від замка,  джерельний  ключ;   Г.дерев҆яна лінійка, урочиста лінійка.

2. Укажіть рядок, у якому до складу словосполучень входять омоніми:
 А. крила турбіни – крило літака, світла голова – голова зборів;
 Б. цікава байка – сорочка з байки, маскарадний бал – високий бал;
 В. білий колір – чорний колір, радісний погляд – сумний погляд;
 Г. чистий папір – чиста душа, тихий голос – тихе життя.

3. Знайдіть такі словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:
  А .блок статей — опозиційний блок;   
Б. літній день — літній чоловік; 
В. поставити хворому банки — купити дволітрові банки; 
Г. стрижка під бокс — ходити на бокс;

4. Усі пари слів – пароніми:
А. усмішка- посмішка;  компанія-кампанія; Б. далекий– близький; рахманний-спокійний;
В. свіжий- черствий; заможний- бідний; Г. радісний – похмурий; туриський-
туристичний;

5. Речення з контекстуальними антонімами:
А. На чорій землі білий хліб родить (Народна творчість).
Б. Книжки не прочитав – розуму не додалося (Народна творчість).
В. Згода дім будує, а незгода – руйнує (Народна творчість).
Г. Сорочку мати вишила мені червоними і чорними нитками (Д.Павличко).

6. Стилістично забарвлені  всі слова  в рядку:
 А. край, бабуся , чистий ;                     Б. еліпс, бубніти, рахманний;
 В.  чарівний, хмаринка , акуратний ;   Г. повітря , вітрище ,твердий.

7. Установіть відповідність. 
 Група лексики 
1 архаїзми 2 історизми 3 неологізми
Приклади 
 А акордитися, трояндно   Б бурмістр, кожум’яка    В колиба, ґазда    Г град, глас 

8. Знайдіть рядок, у якому всі фразеологізми мають однакове значення:
А. вийти   на перші ролі; вийти на дорогу; вийти сухим із води;
Б.  відкрити Америку; відкрити дорогу; відкрити очі;
В.  входити в норму; входити в колію; входити в русло;
Г. давати драла; давати перцю; давати гарбуза;

9. Редагування потребує  словосполучення:
А. повідомити Андрієві Івановичу;
Б. дозволити  Богданові Семеновичу;
В. заборонити товаришу  Марчуку;
Г.  передати листа дипломатові Петренку.

10.Підбери до фразеологізмів синоніми

1.         Рукою одати                         А. Як чорна хмара
2.         Курці ніде клюнути                Б. Каші не звариш
3.         Розводити антимонії              В. За два кроки
4.         Як у воду опущений               Г. Правити теревені
                                                                    Д. Губці ніде впасти

ІІ завдання (  2 бали)

 І. Спишіть речення, розставляючии пропущені розділові знаки. 
1. Не ремствував на час не скарживсь на добу узятого на горб не накидав нікому (У.Самчук) . 2. Англія  одна з найтрамвайніших країн Європи (З газети). 3. Талан без таланту може обійтись але талантові без талану надзвичайно важко (І.Вільде).
 ІІ. Підкресліть лексичні засоби стилістики (слова в переносному значенні,  синоніми, антоніми, пароніми, застарілі слова, неологізми ). Після кожного речення в дужках напишіть, які лексичні засоби вжито у ньому.


ІІІ завдання   ( 3 бали)    
   Перепишіть речення, вставляючи розділові знаки. Поділіть на частини, підкресліть граматичні основи. Надпишіть над словами частини мови. Намалюйте схему речення (3 бали)        


Землю вкриває асфальт і бетон небо затягується димами  і кудись шалено в метушливій тривозі летить життя  і не залишає тієї чис­тої години для душі коли можна  подумати про головне (Є. Сверстюк).
       


ІV завдання     ( 2 бали)    

І. Спишіть слова. розберіть їх за будовою. 
Посередництво, тонюсінький,  забудовник.
 ІІ.Складіть з одним словом (на вибір ) просте ускладнене речення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу