понедельник, 18 мая 2020 г.

18.05.2020 Українська мова 9 клас

Урок мовленнєвого розвитку . Контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку)



Пригадайте:
— Які ви знаєте стилі мовлення?
— Які ознаки характерні для наукового стилю?
— Чим відрізняється науковий стиль від інших стилів?

Переказ — це сприйняття й відтво­рення змісту висловлювання та складання тексту за готовим ма­теріалом.
Основним критерієм, що визначає цінність переказу, є повно­та відтворення висловлювання. Саме на цій основі розрізняють докладні, стислі, вибіркові, творчі перекази тощо.
Переказ, який передбачає передачу якоїсь окремої теми тексту або окремої інформації відповідно до комунікативного завдання, називають вибірковим.

Сьогодні на уроці ми пишемо контрольний вибірковий письмовий переказ тексту наукового стилю (з використанням складних речень з різними видами зв’язку).

Інструктаж до виконання роботи
1. У робочих зошитах з української мови запишіть:
Вісімнадцяте травня
Контрольний переказ
Килимарство і ковальство - народні художні промисли



2. Послухайте аудіозапис тексту "Художні промисли" (аудіозапис складається із чотирьох частин, які послідовно розміщені у групі дистанційного навчання мобільного додатку Viber).
3. Виконайте завдання до тексту. 
1). Усно визначте тему, основну думку, тип і стиль мовлення тексту. 
2). Усно визначте мікротеми, тематичні речення. 
3). З’ясуйте значення не зрозумілих вам слів.
4). Складіть на чернетці простий план тексту на тему "Килимарство і ковальство - народні художні промисли". (Пам'ятайте, що ваш текст повинен мати будову: вступ, основна частина, кінцівка.)
5). Прослухайте текст удруге.
6). За самостійно складеним планом зробіть (спочатку на чернетці, а потім перепишіть у зошит) письмовий вибірковий переказ тексту на тему "Килимарство і ковальство - народні художні промисли"
7). Надішліть свій преказ вчителю (сьогодні до 18.00).


1.  Прослухати текст.
2.  Визначити тему й основну думку тексту.
3.  Вдуматися в тему, запропоновану для переказу.
4.   Вибрати з тексту матеріал, потрібний для розкриття теми (він може знаходитися в різних місцях тексту).
5.  Визначити основну думку переказу.
6.  Продумати композицію переказу, тип мовлення.
7.  Скласти план переказу.
8.  Прослухати текст удруге.
9.  За планом переказати прослухане.
СЛОВНИК
КИЛИМА́РСТВО. Виготовлення килимів, гобеленів, килимових доріжок тощо як галузь виробництва.
СИРОВИНА.. Добутий або вироблений вихідний матеріал, призначений для дальшої промислової обробки й одержання напівфабрикатів або готових виробів.
ВО́ВНА. 1. Густий волосяний покрив савців, переважно овець і кіз. 2. Волосяний покрив, зістрижений або вичесаний із тварин, з якого виготовляють пряжу.
ГРЕ́БІНЬ Високий дерев'яний стояк із зубцями, на які насаджується пряжа при ручному прядінні.
СНУВАТИ. Готувати основу для ткання; перемотувати необхідну для основи кількість ниток з котушок на один великий вал. 
ГОРНЯ. Маленький горщик.
ЗБРУ́Я. Предмети для запрягання або сідлання коней та інших тварин; упряж. 
КРУЖІЛЬ. Книга «Українська мова у XX сторіччі: історія лінгвоциду» (2005) наводить два значення «репресованого» слова «кружіль»: 1) круг; 2) конус.

Домашнє завдання. Опрацюйте матеріал уроку "Тези прочитаної науково-пізнавальної статті. Конспект". Виконайте завдання цього уроку.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу