пятница, 15 мая 2020 г.

Українська мова 9 клас

Контрольна робота

Інструктаж до виконання роботи


1. Підпишіть роботу за зразком:
П'ятнадцяте  травня
Контрольна робота №4

Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку
Варіант  І

2. Виконайте роботу (час виконання:  12.15-12.55) і відразу надішліть мені.

Варіант

ВАРІАНТ 1 

І Вибрати одну правильну відповідь.
  1. 1. Укажіть безсполучникове речення. 
А Марія Примаченко — майстер українського декоративного мистецтва (М.Шинкарук).
Б Світить над ним місяць, вздовж його розтягнулися довгою стрічкою кучеряві верби (С. Васильченко).
В Картина була справді чудова, бо з бурти видно було місто (Панас Мирний).
Г Всі перестали танцювать, а музики перестали грать (І.Нечуй-Левицький).
Д Нині вона не лише письменниця, а й самобутня художниця.
  1. 2. Двокрапку потрібно ставити між частинами складного безсполучникового речення (розділові знаки пропущено). 
А Гляне холодною водою обіллє (Марко Вовчок).
Б Зрубав дерево посади два (Народна творчість).
В Закон життя один вірно служити своєму народові (Р. Чумак).
Г Дзвенять пташки в садах рясних сміються знову трави квіти (Олександр Олесь).
Д Зайця ноги носять вовка зуби годують (Народна творчість).

3. Яке з поданих речень  складне з різними видами зв'язку?
А   Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
Б    Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
В    Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забри­нить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
Г    На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).

4.  Укажіть, які види зв'язку наявні в реченні.
Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала... (В. Шевчук).
А. Сполучниковий сурядний і підрядний;
Б. Безсполучниковий та сполучниковий сурядний;
В. Безсполучниковий та сполучниковий підрядний;
Г. Безсполучниковий та сполучникові сурядний і підрядний.

1.  Ті, хто пливтимуть за мною, будуть чути: над нами з радості ангели схлипнуть (В. Китайгородська).
2.  Щоб ти, ясеню, став ще вищий, а ти, ружо, красніша, а ти, парубче, смі­ливіш, а ти, дівко, миліша (В. Китайгородська).
3.  Ходить вересень в селі, а літо осені питає, де поділись журавлі (В.Китайгородська).
4.  Пливе над світом осінь, як медуза, і мокре листя падає на брук (Л. Кос­тенко).
5.  Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Лиш не зроби слухняною рабою, не ошукай і крил не обітни (Л. Костенко).

6. Укажіть складне речення, що має чотири частини
А В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки (Є. Гуцало).
Б Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах — власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів (Є. Гуцало).
В А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони тендітно забриніли... (М. Стельмах).
Г Коні чвалають по калюжах, у повітрі свіжа вологість, де-не-де блимають далекі вогники (О. Іваненко).

7. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:
а) Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.
б)  Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.
в) Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.
г) Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень. 

8. Визначте складне речення, побудоване за схемою: [   ], й [   ], (   ).
а) Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.
б) Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи.
в) Огонь пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув в собі, ніби од сну пробудившись, одчув творця, художника.
г) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа. 

ІІ. Перепишіть речення, вставляючи розділові знаки. Поділіть на частини, підкресліть члени речення. Намалюйте схему.
Землю вкриває асфальт і бетон небо затягується димами  і кудись шалено в метушливій тривозі летить життя  і не залишає тієї чис­тої години для душі коли можна  подумати про головне (Є. Сверстюк).

ІІІ.  Складіть і запишіть речення за схемою, підкресліть у ньому граматичні основи.
[   ], [   ], проте [   ], (   ).

Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу