понедельник, 4 мая 2020 г.

04.05.2020 Українська мова 9 клас

Контрольна робота №4. Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку


21 група
І варіант 
 Беланчук Вадим
Вільховенко Дмитро
Грищенко Вікторія
Проценко Саша
Даниленко Люда
Демченко Ліля
Паршин Саша
Кравченко Святослав
Кулик Настя
Левчук Аня
Мацкевич Юля
ІІ варіант
Максакова Настя
Муренко Оля
Музика Олександр
Некрутенко Олег
Павловська Саша
Пензарєва Настя
Печена Дарина
Романюк Артем
Семко Дмитро
Ткаченко Ліза
Штика Настя
Яцюк Назар

23 група 
І варіант 
Азза Ліза
Бурлак Микола
Булах Костя
Журавель Дмитро
Задеря Аня
Лампіцький Максим
Мельниченко Влад
 Мусієнко Назар
Мусієнко Руслан
Никоненко Ангеліна
ІІ варіант
Полякова Діана
Скальський Максим
Семенченко Настя
Трохимчук Максим
Троцько Вова
Тимченко Софія
Володін Віталій
Шпилька Ілля
Чернях Рома
Мільшина Настя
Медведь Данило
Гордієнко Олександра
Грачова Катя

22 група
І варіант 
Батаєва Даріна
Воробйов Ілля
Дорошенко Юрій
Дзюба Поліна
Жуковська Софія
Коцур Ігор
Крещук Анастасія
Круть Ярослав
ІІ варіант
Накорнєєв Веніамін
Поштар аня
Попок Неля
Сірант Аня
Сокол Данило
Черепенчук Аня
Чубата Аделіна
Накорнєєв Ілля
 Доценко Софія

Інструктаж до виконання роботи


1. Визначте за поданими списками, завдання якого варіанту ви виконуєте
2. Підпишіть роботу за зразком:
Четверте травня
Контрольна робота №4

Безсполучникове складне речення. Складне речення з різними
видами сполучникового і безсполучникового зв’язку
Варіант....
3. Виконайте роботу (час виконання:  10.40-11.20) і відразу надішліть мені.

Варіант

ВАРІАНТ 1 

І Вибрати одну правильну відповідь.
  1. 1. Укажіть безсполучникове речення. 
А Марія Примаченко — майстер українського декоративного мистецтва (М.Шинкарук).
Б Світить над ним місяць, вздовж його розтягнулися довгою стрічкою кучеряві верби (С. Васильченко).
В Картина була справді чудова, бо з бурти видно було місто (Панас Мирний).
Г Всі перестали танцювать, а музики перестали грать (І.Нечуй-Левицький).
Д Нині вона не лише письменниця, а й самобутня художниця.
  1. 2. Двокрапку потрібно ставити між частинами складного безсполучникового речення (розділові знаки пропущено). (0,5 бала)
А Гляне холодною водою обіллє (Марко Вовчок).
Б Зрубав дерево посади два (Народна творчість).
В Закон життя один вірно служити своєму народові (Р. Чумак).
Г Дзвенять пташки в садах рясних сміються знову трави квіти (Олександр Олесь).
Д Зайця ноги носять вовка зуби годують (Народна творчість).

3. Яке з поданих речень складне з різними видами зв'язку?
А   Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
Б    Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
В    Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забри­нить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
Г    На старості літ Джеря любив довгими зимніми вечорами розказувати дочці й онукам, де він бував, що він бачив, в яких краях ходив, з якими людьми зустрічався (І. Нечуй-Левицький).

4.  Укажіть, які види зв'язку наявні в реченні.
Варто писати про наші села й міста, про наші вулиці, треба називати їх справжніми іменами, щоб у людських серцях рідна земля оживала... (В. Шевчук).
А. Сполучниковий сурядний і підрядний;
Б. Безсполучниковий та сполучниковий сурядний;
В. Безсполучниковий та сполучниковий підрядний;
Г. Безсполучниковий та сполучникові сурядний і підрядний.

1.  Ті, хто пливтимуть за мною, будуть чути: над нами з радості ангели схлипнуть (В. Китайгородська).
2.  Щоб ти, ясеню, став ще вищий, а ти, ружо, красніша, а ти, парубче, смі­ливіш, а ти, дівко, миліша (В. Китайгородська).
3.  Ходить вересень в селі, а літо осені питає, де поділись журавлі (В.Китайгородська).
4.  Пливе над світом осінь, як медуза, і мокре листя падає на брук (Л. Кос­тенко).
5.  Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Лиш не зроби слухняною рабою, не ошукай і крил не обітни (Л. Костенко).

6. Укажіть складне речення, що має чотири частини
А В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки (Є. Гуцало).
Б Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах — власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів (Є. Гуцало).
В А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони тендітно забриніли...  (М. Стельмах).
Г Коні чвалають по калюжах, у повітрі свіжа вологість, де-не-де блимають далекі вогники (О. Іваненко).

7. У якому з наведених речень допущено пунктуаційну помилку? 
1.  Коли не я, то, певно, зможеш ти у вікнах засвітить мої вогні, моїм шля­хом у боротьбі пройти й за мене доспівать мої пісні... (Л. Первомайський)
2.  Співай і знай, що я знайшов в бою і славу, і любов, і честь свою! (Л.Первомайський)
3.  В душі скам'янілій є віра одна: в хвилину, коли виповняється міра, над світом підноситься судна сокира, щоб з ворога взяти за кривду сповна (Л.Первомайський).
4.  Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка а над усім світом протікала зоряна імла.
5.  Все, що втратив ти, треба вертати. Все, що в серці зберіг, треба серцем живим боронить (Л. Первомайський).


8. Установіть відповідність між схемами і синтаксичними конструкціями.


ІІ. Перепишіть речення, вставляючи розділові знаки. Поділіть на частини, підкресліть члени речення. Намалюйте схему.

Народи й царства мруть міняються віки і там де чабани дрімали супокійно зростають городи кип­лять криваві війни... (М. Рильський)

ІІІ.  Складіть і запишіть речення за схемою, підкресліть у ньому граматичні основи.



ВАРІАНТ 2

І. Вибрати одну правильну відповідь.
  1. 1. Укажіть безсполучникове речення. 
А От і горнулися тепер усі чайки до отаманської, мов діти, до матері (А.Кащенко).
Б Минуло тільки два тижні, а вже готові до походу в море півсотні добрих чайок (А.Кащенко).
В Воно хоч і літо, але вже минув Спас (І. Цюпа).
Г Жовтогаряча осінь стоїть над селом, розкинувши високо над землею блакитні небеса (І.Цюпа).
Д На городах уже зібрано гарбузи, викопано картоплю, зрізано капусту на грядках (І.Цюпа).
  1. 2. Тире потрібно ставити між частинами складного безсполучникового речення (розділові знаки пропущено). (0,5 бала)
А Минуло літо настала осінь лелеки згуртувались у ключі й відлетіли (Є.Гуцало).
Б Бери до серця і затям душа творця не переквітне (М.Сингаївський).
В Друзі розповіли подробиці втеча готувалася давно (М. Олійник).
Г Летять стежинки до Дніпра летять хмарки летять дороги (І.Драч).
Д Мудрий син є радістю свого батька дурний приносить горе своїй матері (Народна творчість).

3. Виділіть речення із сурядним і підрядним зв'язком.
А.  Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
Б.   Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де‑не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).
В.   В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля кругла (Б. Олійник).
Г.   Всі рухи його, важкуваті звичайно, ставали у танці легкими й повабними, ноги ледве торкались землі, руки гнулись, як гумові, вся фігура його нагадувала тонку й гнучку лозину. (М.Коцюбинський).

4. Усі типи зв'язку (безсполучниковий, сурядний і підрядний) характерні складній синтаксичній конструкції.
А.  Признаюсь – заздрю планетам: вони мають свої орбіти, і ніщо не стає їм на їхній дорозі.
Б. Пропасниця тіпала, гарячка палила вогнем, а в грудях так кололо, що Остап на превелику силу діставав собі воду.
В. Удень я здригався, коли чув за собою тінь від людини, і з огидою слухав ревучі потоки людського життя, що мчали назустріч....
Г. Сон раптом щезає, і баба чує своє ма­леньке тіло, якому твердо і зимно лежати долі, на тонень­кій ряднині, у вогкім кутку.

1. Легка, біла, прозора постать, що з обличчя нагадує Мавку, з'являється з-за берези і схиляється над Лукашем (Леся Українка).
2.  Лукашева хата починає біліти стінами; при одній стіні чорніє якась по­стать, що знеможено прихилилась до одвірка, в ній ледве можна впізнати Мавку (Леся Українка).
3.  Коли розвидняється, на галяві стає видно великий пеньок, там, де сто­яв колись столітній дуб, а недалечко від нього недавно насипану, ще не порослу моріжком могилу (Леся Українка).
4. Ти не сумуй — ще зелені сповна, ще розлилися так шовково трави, ще лісовик зелену службу править і літо в ряст заплутало човна (В. Китайго- родська).
5.  Вогонь у печі палає і гугонить, а Маланка заплющує очі, і їй здається, що то шумить колосом нива і серп черкає по стеблу (М. Коцюбинський).

6. Укажіть складне речення, що має чотири частини
А Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались у яр, Сіроманцеві доводилося похекати та попріти (М. Вінграновський).
Б Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора (Олена Пчілка).
В Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущині, належали таємниці, і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше (О. Гуцаю).
Г Як верби гарно похилились, мов дивляться, що там робиться внизу, по тих хатках т вулицях, та й собі радіють, що люди відпочивають, що їм затишно та гарно (Б. Грінченко).

7. У якому з наведених речень неправильно розставлено розділові знаки?
1. Колисав мою колиску звук підгірської трембіти, що від неї зорі меркнуть і росою плачуть квіти (Б. Лепкий).
2.  Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень. 
3.  Бийте в дзвін, бийте в дзвін на тривогу, щоб збудився малий і великий, щоб до праці метнувся усякий, щоб не було на рятунок пізно... (Б. Лепкий)
4.  Ти не дивись, що буде там, чи забуття, чи зрада: весна іде назустріч вам, весна в сей час вам рада (О. Олесь).
5. Краще нам німими стати, легше гори нам нести, ніж тебе розіп'ясти, на­ша мово, наша мати! (О. Олесь)

8.  Установіть відповідність між складними синтаксичними конструкціями і їх типами.

1. Складне речення із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком.
2. Складне речення зі сполучниковим підрядним та безсполучниковим зв'язком.
3. Складне речення із сурядним та підрядним зв’язком.
4. Складне речення із безсполучниковим і сурядним звязком.

А. Глибока ніч цілою вагою налягала на груди та не давала дихати, а думки несміло знов мацали мозок, ворушились і розгортались.
Б. Щоб шанувати, треба мати талант; щоб заздрити, таланту не треба (Г. Тютюнник).
В. Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі (В. Сосюра).
Г.Тепер я розумів її страх; вона стояла посеред страху, немов посеред крижаної води, і я мусив вишукувати слова, щоб її страх розтопити; я шукав для неї розради, а до мене самого крижана вода підпливала, просочувалася в душу (Р. Федорів).
Д. Ти з’явилась мені — і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ (В. Симоненко).

ІІ. Перепишіть речення, вставляючи розділові знаки. Поділіть на частини, підкресліть члени речення. Намалюйте схему
Землю вкриває асфальт і бетон небо затягується димами  і кудись шалено в метушливій тривозі летить життя  і не залишає тієї чис­тої години для душі коли можна  подумати про головне (Є. Сверстюк).

ІІІ.  Складіть і запишіть речення за схемою, підкресліть у ньому граматичні основи.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу