Тема уроку. Оцінювальні жанри
1. ПОМІРКУЙТЕ.
Вправа 1 (усно).
І. Прочитайте байку Павла Глазового. Поясніть її мораль.
ПОХВАЛА
Уздрівши юну муху.—
Ти так гудеш, що кожен звук,
Як музика для слуху.
За дивну талію твою
І за гарненькі ніжки —
Я все покинув би й пішов
Хоч на край світу пішки.
Ти — як перлина, як топаз,
Ти — як іскрина синя..
А муха — дзись!
І тільки раз! —
Попала в павутиння.
Ну й зрозуміло, що було
І що робилось далі.
Оскільки діло вже дійшло
У байці до моралі,
То я скажу, що не для мух
Слова, звичайно, мовляться,
Бо на солодку похвалу
Не тільки мухи ловляться.
У тебе знову нічого не виходить. Я вже
втомилася це повторювати! Спробуй ще
раз.
Непогано, але знаю, що ти можеш краще. Спробуй приємно здивувати й мене,
і себе.
ІІ. У якому тексті оцінка діяльності дитини має знижену тональність, звучить різко?
ІІІ. Чи бувають життєві ситуації, коли треба вдаватися саме до такої жорсткої тональності?
Сьогодні на уроці вивчатимемо оцінювальні жанри, їхні різновиди; вчимося створювати тексти оцінювальних жанрів.
2. ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ.
1. Подивіться онлайн-урок "Оцінювальні жанри.Написання рецензії на книгу сучасного письменника".
2. Прочитайте і вивчіть у підручнику теоретичні відомості параграфу 57-58. У зошиті запишіть різновиди і визначення оцінювальних жанрів.
3. ВИКОНАЙТЕ ВПРАВИ.
- Вправа 2 (усно).
- Вправа 4 (завд. А, В, Г - усно; завд. Б, Д - письмово).
- Вправа 5 (письмово).
- Рубрика "КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ" (усно).
До наступного уроку повторіть параграфи 53-56.
ПАМ'ЯТКА
Як писати рецензію
1. Прочитайте твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу…), на який будете писати рецензію.
2. Визначте теми, що розвиває автор твору, який ви рецензуєте.
3. Прокоментуйте назву твору. Чи відображуються в ній тема або ідея твору? Чи використані прийоми створення образності?
4. Висловіть свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.
5. Напишіть, чи вважаєте ви проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєте ви точку зору автора на ці проблеми.
6. Розкажіть, в чому збігається чи не збігається ваше сприйняття предмета мовлення з авторським.
7. Відзначте мовленнєві засоби, які складають своєрідність стилю автора.
Усім бажаю гарного дня!
Комментариев нет:
Отправить комментарий