вторник, 12 мая 2020 г.

12.05.2020 Українська мова 9 клас

Контрольна робота




Самодиктант

Завдання: диктуючи собі самостійно,перепишіть текст,  вставляючи на місці крапок, якщо потрібно, пропущені букви, обираючи необхідну букву з дужок, записуючи слова в дужках окремо, або разом, або через дефіс та ставлячи у тексті пропущені розділові знаки.
Вишиван...я 
    Художнє оздоблен...я полотна давня традиція (У,у)країн...с...кого народ(а,у). Як засві...чуют... ві...чизнян...і  (й, і)  зарубіжні дж...р...ла вишиті узори відомі ще в докиївс...кій (Р,р)усі. Відомо що спеціальна пр...слуга оздоблювала кол...ровими нитками пишний одяг князів. 
    Особливого розвитку сер..д простого народу набуло вишиван...я. У середньовіч… і годі було знайти родину в якій (би) (не) захоплювалися м...стецтвом вишивки. Нею обрамлювали практично усі (господарс...ко) побутові вироби скат...ртини рушники верхній одяг. Кол...орові нитки а (по) народному лучки в...готовляли в домашніх умовах віднаходяч... пр...родні рослин...і  й мінерал...ні барвники. (Довго) літній досві... наших (пра)щурів налічує значну кількіс...ть рецептів отриман...я (най)тон...ших кол...орових ві...тінків. 
     (3,с)покон(віку) виготовляли барвники (з,с) багат...ох компонентів живої природи кори д...р...в лист...я корін...я плодів та квітів. Для (будь)якого випадку були свої строки зб...ран...я  і   заготівлі сировини. Так (з, с) кори дикої груш... наприклад виготовляли (темно)коричневу фарбу а з лист...я жовту. 
      Мас...ове застос...вання замість пр...родних штучних замін...иків сприяли занепадові трад...ційних промислів а отже й втрати досвіду. Зайве п...р...конувати що розвиток індустріалізації явище позитивне якщо воно (не)заперечує досвіду попередніх поколінь. Тільк...  у синтезі традицій та ін...овацій можн... досягти прогресу . (В. Скуратівський)

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ДИКТАНТІВ 
 Диктант оцінюється однією оцінкою, виходячи з таких нормативів: 
Оцінка         Кількість допустимих помилок 
«12»             0/0 
«11»              1(негруба) 
«10»              1 
«9»              1+1(негруба)
 «8»              3 
«7»               4 
«6»                5-6 
«5»               7-8
 «4»              9-10 
«3»               11-12 
«2»               13-14 
«1»                15-16 і більше



Комментариев нет:

Отправить комментарий

27.05.2020 Українська література 9 клас

Список літератури:  що читати влітку  учням 10 класу